11. 10. 2024 – České Budějovice, Divadlo U Kapličky
Říjnové Večery S 2024 přinesly do začátku koncertu tóny ve znamení folkové hudby v podání českokumlovské kapely Paraván. Znovu obnovený Paraván v jiné muzikantské sestavě je převážně autorsky postavený na písních Jana Matěje Krnínského. Matějovo kytaru, baskytaru Stenleyho Vrábka a kvinton Lenky „Houslenky“ Ambrožové si pamětníci vybavují z různých předchozích sestav kapely. Nově do sestavy Paravánu vstoupila Kristýna Riesová (příčná flétna, zpěv) a Irma Wichtová (kytara, zpěv), díky čemuž se z pódia s Matějovým zpěvem line kapelní trojhlas podpořený zajímavými barvami doprovodných i sólových hudebních nástrojů. Diváci byli mile překvapeni přímočarou melodikou s texty s jasnou a srozumitelnou výpovědí. A jelikož se jednalo o jedno z prvních vystoupení nového Paravánu, pak klobouk dolů!
Vojta Kiďák Tomáško na Večeru S byl tím nefalšovaným Vojtou Kiďákem, jak ho známe. Eufemisticky řečeno: „Všechno bylo tak, jak má být.“ Mohl by přát knihy o tom, jak jeden písničkář nevelikého vzrůstu přívětivě opanuje divadelní prostor svými písněmi a příběhy. Divadlo U Kapličky napoprvé zažilo písně Nebe plné koní, Všechno je tak, jak má být, Má jméno naděje či Hádej, kdo tě má rád. Vybírat ze dvou set vlastních písní musí být na jednu stranu pohodlné, na druhou těžké, když je na vystoupení rozměr tři čtvrti hodiny. Vojta písně pečlivě vybírá, střídá a prezentuje je často, a tak je mnohé velmi dobře známe. Finále ale musí být stejné. A Toulavej finálovou písničkou opravdu byla!
Z různých koutů České republiky do Českých Budějovic přijela kapela MeziMěsto. Střední Čechy, východní Čechy, jižní Morava bez přesnější specifikace i tak odpovídá tomu, proč je název kapely MeziMěsto tak originální jako je originální její muzika. Ondřej Podeszwa dobře ví, že v Českých Budějovicích by chtěl hrát každý a zvláště by chtěl hrát své autorské písně. A těch má kapela MeziMěsto díky vrchnímu autorovi Ondrovi v nabídce opravdu hodně a ve značně vysoké kvalitě. Kvalita se promítá do textů písní a do barevné interpretační hráčské úrovně. Aranže písní vás baví. Vkusně zařazené sólové výstupy nástrojů, jistý Ondřejův projev, zdravý pěvecký kontrast v podání Jany a Vojty, milé vokály, poctivá basová linka a bicí souprava, která MeziMěstu sluší více než dřívější cajon. A když k výše uvedenému přiřadíte vtipné Ondrovo průvodní slovo, pak už víte, že MeziMěsto se stává vaší oblíbenou kapelou.